Skip to main content

بومی سازی دانش فنی احداث نیروگاه های خورشیدی توسط جوانان یزدی


یک شرکت دانش بنیان یزدی موفق شده دانش فنی احداث نیروگاههای خورشیدی را در کشور بومی سازی کند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمامدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت :این شرکت که ده سال سابقه فعالیت دارد تا کنون به میزان یک مگاوات در کشور نیروگاه احداث کرده است. سهراب بهمردی افزود: در حال حاضر […]

یک شرکت دانش بنیان یزدی موفق شده دانش فنی احداث نیروگاههای خورشیدی را در کشور بومی سازی کند .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت :این شرکت که ده سال سابقه فعالیت دارد تا کنون به میزان یک مگاوات در کشور نیروگاه احداث کرده است.

سهراب بهمردی افزود: در حال حاضر کار احداث نیروگاه های خورشیدی در کشور به دست متخصصان خارجی انجام می شود که با حمایت دولت از این شرکت دانش بنیان می توان از طراحی ، نصب و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در کشور به دست خارجی ها جلوگیری کرد.

بهمردی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا پایان برنامه توسعه ششم کشور برای تولید 2 هزار مگاوات برق باید 5 هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در کشور ایجاد شود دولت می تواند با حمایت از این نوع شرکت ها زمینه اشتغال و مشارکت جوانان در ایجاد نیروگاه های خورشیدی فراهم کند.

گفتنیست : برای ایجاد یک نیروگاه ده مگاواتی در کشور حدود دوازده میلیون دلار اعتبار نیاز است که از این میزان بیست درصد یعنی دو میلیون و چهارصد هزار دلار آن سهم طراحی و راه اندازی نیروگاه می شود .

این شرکت دانش بنیان که هم اکنون 20 جوان تحصیلکرده را مشغول به کار کرده می تواند با اجرای بخشی از این نیروگاه های خورشیدی کشور از خروج ارز از کشور جلوگیری کند .

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *