Skip to main content

بیش از یک میلیون قبض برق کاغذی توسط توزیع برق مشهد حذف شد


شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با هدف حذف اتلاف ها و کاهش مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست و با توجه به سیاست های وزارت نیرو و شرکت توانیر، پروژه حذف قبض برق کاغذی را براساس زیرساخت هایی که قبل از سال 98 ایجاد شده بود، از اول خرداد 98 اجراء کرده است. بیش […]

شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با هدف حذف اتلاف ها و کاهش مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست و با توجه به سیاست های وزارت نیرو و شرکت توانیر، پروژه حذف قبض برق کاغذی را براساس زیرساخت هایی که قبل از سال 98 ایجاد شده بود، از اول خرداد 98 اجراء کرده است.

بیش از یک میلیون قبض برق کاغذی توسط توزیع برق مشهد حذف شد

 

شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با هدف حذف اتلاف ها و کاهش مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست و با توجه به سیاست های وزارت نیرو و شرکت توانیر، پروژه حذف قبض برق کاغذی را براساس زیرساخت هایی که قبل از سال 98 ایجاد شده بود، از اول خرداد 98 اجراء کرده است.
به گزارش دفتر روابط عمومی، مهندس شریعت داودی معاون فروش و خدمات مشترکین ضمن تشریح مراحل اجرایی این پروژه گفت: یکی از تمهیدات توزیع برق مشهد، اطلاع رسانی عمومی و فرهنگ سازی می باشد که چاپ روش اعلام و ثبت شماره همراه از سنوات قبل در لیست قبوض و ارسال اطلاعیه به همراه قبوض در سال 97، درج پیام ها روی قبوض، چاپ و توزیع اطلاعیه ها در مجتمع های مسکونی و تجاری، چاپ و نصب بنر در دفاتر پیشخوان و مجتمع های مسکونی بزرگ و درب امورها، ارسال پیامک به مشترکین دیماندی، پخش گزارش و مصاحبه در شبکه استان و استفاده از بیلبوردهای سطح شهر انجام شده است.
وی از آموزش پرسنل دخیل در این پروژه بویژه مأمورین قرائت و توزیع قبض خبر داد و گفت: بسترسازی سیستمی شامل توسعه سیستم پیامکی و تعریف سر شماره برای امکان ثبت و ویرایش شماره همراه از طریق پیامک امکان ثبت شماره همراه و ویرایش آن از طریق نرم افزار قرائت اندروید برای استفاده مأمورین قرائت در زمان مراجعه به محل و ایجاد وب سرویس های موردنیاز نرم افزارها و ایجاد امکان مشاهده و چاپ قبض رنگی در پورتال شرکت برای کلیه مشترکین و امکان مشاهده و پرداخت قبض، مقایسه مصارف به تشکیل دوره در سه سال متوالی، مشاهده ریز پرداخت و … در اپلیکیشن ناب از جمله این تمهیدات بوده است.
مهندس شریعت داودی با اشاره به اینکه شماره تلفن های همراه بیش از یک میلیون مشترک توزیع برق مشهد جمع آوری شده گفت: این شماره تلفن ها از طریق مأمورین قرائت، سامانه پیامکی 2000513121، سایت شرکت به آدرس www.meedc.ir ، دفاتر پیشخوان دولت، مرکز خدمات تلفن با شماره 32112121 جمع آوری و از طریق ارسال پیامک صحت سنجی اطلاعات جمع آوری شده انجام شده است.
وی در ادامه گفت:
از تاریخ 98/3/1 کلیه قبوض کاغذی مشترکین دیماندی این شرکت به تعداد 12 هزار مشترک حذف و قبوض آنها از طریق پیامک ارسال شده است.
برای کلیه مشترکین آمپری از تاریخ 98/3/1 در ماه اول دوره یک قبض میان دوره و در ماه دوم دوره قبض تسویه حساب دوره صادر و برای مشترکین ارسال شده است. لازم به ذکراست برای بالغ بر یک میلیون مشترک که شماره همراه آنها ثبت گردیده این قبوض بصورت پیامکی ارسال و برای سایرین فعلاً بصورت کاغذ قبض چاپ و ارسال شده که در دوره جاری نیز جهت جمع آوری و ثبت شماره همراه این مشترکین اقدام و حذف صددرصدی چاپ و توزیع قبض کاغذی هدفگذاری شده است.
در همین راستا برای ادارات و دستگاه های اجرایی تمهیداتی از قبیل ایجاد کاربری و دسترسی به سایت شرکت و ایجاد سوپر قبض ( قبض تجمیعی) اندیشیده شده است.
وی گفت: به منظور سهولت دسترسی مشترکین به اطلاعات قبوض آنها لینک مشاهده PDF قبض و همچنین پرداخت قبض در پیامک ارسالی درج شده که مشترکین می توانند از طریق همین لینک در صفحه موبایل خود PDF قبض خود را مشاهده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.
لازم به ذکر است از زمان آزاد شدن مأمورین در این بخش از ایشان برای انجام کارهای جایگزین و ایجاد بهره وری استفاده می شود.
منبع: شرکت توزیع برق مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *