Skip to main content

گوگل بزرگترین خریدار انرژی پاک درجهان


  گوگل هم اکنون توافق کرده است که ۲/۸۴۶ مگاوات انرژی پاک خریداری کند که ۲/۰۵۷ مگاوات آن از آمریکا خواهد بود. این معامله، با ۱/۲۱۹ مگاوات، دومین خرید بزرگ یک شرکت در آمریکا محسوب می‌شود. بر اساس این بیانیه گوگل با مصرف انرژی پاکی که در دستور کار دارد با برنامه‌های جهانی خود منطبق […]

 

گوگل هم اکنون توافق کرده است که ۲/۸۴۶ مگاوات انرژی پاک خریداری کند که ۲/۰۵۷ مگاوات آن از آمریکا خواهد بود. این معامله، با ۱/۲۱۹ مگاوات، دومین خرید بزرگ یک شرکت در آمریکا محسوب می‌شود. بر اساس این بیانیه گوگل با مصرف انرژی پاکی که در دستور کار دارد با برنامه‌های جهانی خود منطبق می‌شود.

مصرف برق گوگل قابل توجه است اما برای این شرکت که انرژی تجدیدپذیر خریداری می‌کند، این مساله یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. تحلیلگران می‌گویند گوگل انرژی تجدیدپذیر خود را از سه قاره خریداری می‌کنند که این مورد هم راه را برای ده‌ها شرکت‌های دیگر هموار کرده است. در آخرین معاملات گوگل، این شرکت انرژی باد را از پروژه‌های بادی «Coyote Ridge» و «Tatanka Ridge» که هر یک از آنها دارای ۹۸ مگاوات ظرفیت هستند و توانایی تامین برق بیش از ۵۰ هزار خانه را دارند؛ خریداری کرده‌ است.

یک سال پیش گوگل وعده داد که تمام انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین خواهد کرد و اکنون به این هدف دست یافته است.

دسامبر ۲۰۱۶، حدود یک سال پیش، گوگل وعده داد که انرژی دیتاسنترهای خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین خواهد کرد. این شرکت در توییتی اعلام کرد که خریدهای اخیرش، این هدف را به واقعیت مبدل ساخته است.

گوگل به‌تازگی برای سه نیروگاه بادی قرارداد بسته که تولیدی این نیروگاه‌ها مجموعا ۵۳۵ مگاوات است. سرمایه‌گذاری گوگل در زیرساخت‌های انرژی برای این سه نیروگاه به بیش از ۳.۵ میلیارد دلار می‌رسد. اکنون ظرفیت تولید انرژی بادی و خورشیدی گوگل، ۳ گیگاوات است. گوگل می‌گوید این ظرفیت برای تأمین انرژی صد درصد محصولات و سرویس‌هایش کافی است.


اقدام گوگل مبنی بر سرمایه‌گذاری در انرژی بادی و خورشیدی، جدا از تأثیر واضح استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بر طبیعت، در جنبه‌ی اقتصادی انرژی‌های پاک هم موثر است. تاکنون تولید شغل انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر از همتایان فسیلی‌ بوده است. به غیر از شرکت‌های خصوصی، برخی از ایالت‌های ایالات متحده و کشورهایی در سراسر جهان، برای دستیابی به آینده ای کاملا بر مبنای انرژی‌های تجدیدپذیر تلاش می‌کنند.
منبع: http://www.iranenergy.news/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *