Skip to main content

برگزاری دومین جشنواره انرژی خورشیدی/ فناوری‏ های مبتنی بر انرژی خورشید کلیدی ترین طرح‏ در حوزه انرژی ایران


دومین دوره جشنواره انرژی خورشیدی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رویکرد آب شیرین کن های خورشیدی برگزار می شود.به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران و انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر دومین دوره جشنواره انرژی خورشیدی را با هدف « ایجاد […]

دومین دوره جشنواره انرژی خورشیدی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رویکرد آب شیرین کن های خورشیدی برگزار می شود.
به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران و انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر دومین دوره جشنواره انرژی خورشیدی را با هدف « ایجاد اجماع ملی به منظور افزایش بهره‏وری از نخبگان جهت خود کفایی در حوزه انرژی‏های تجدید پذیر » برگزار می کنند.

این مسابقه در ۳ بخش لیگ آب صنعتی ، آب شرب خانگی و ZLD برگزار می شود که هدف هر یک در زیر بیان شده است:

۱- آب صنعتی : هدف این بخش از جشنواره یافتن سیستم های برتر جهت تبدیل آب شور به آب مقطر جهت کاربردهای صنعتی است تا بخشی از مصارف کارخانجات را تامین نماید.

۲- آب شرب : این بخش از مسابقات با هدف حل مشکل کمبود آب شرب در بسیاری از مناطق کشورمان به این جشنواره اضافه شد. در این بخش از آب شور ، آب شرب حاصل میشود.

۳- تخلیه صفر مایع یا ZLD : یکی از مشکلاتی در زمینه تصفیه آب در مقیاس بزرگ وجود دارد بحث دفع پسماندها بدون آسیب رساندن به محیط زیست میباشد که دز این بخش ، با استفاده از روش های نوین ، خروجی مایع سامانه را به صفر رسانده و و علاوه بر جدا کردن آب شیرین ، باعث جدا سازی نمک میشود که در بسیاری از صنایع ارزش اقتصادی دارد.

لازم به ذکر است که در هر سه بخش ورودی سیستمها آب شور بوده که غلظت این آب در هر بخش نسبت به بخش های دیگر متفاوت است .

این جشنواره ۱۷ ام تا ۱۹ اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور فعالین این حوزه برگزار خواهد شد.

 منبع:https://buzdid.ir/post/10065414/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *