Skip to main content

کشور چین به دنبال انقلاب در انرژی های تجدید پذیر


کشور چین به دنبال بسط ظرفیت های خود در انرژی های تجدید پذیر و تطابق اهداف خود با هدف تعیین شده دراتحادیه اروپا و تامین 20 درصد از انرژی تولیدی خود از انرزی های تجدید پذیرتا سال 2020 است.    طبق گزارش روزنامه گاردین انگلستان نایب رئیس کمیته ملی توسعه کشور چین اظهار داشته این […]

 

 طبق گزارش روزنامه گاردین انگلستان نایب رئیس کمیته ملی توسعه کشور چین اظهار داشته این کشور تا سال 2020 ظرفیت های بادی و خورشیدی خود را افزایش داده و از مرز اهداف تعیین شده کنونی خود برای آینده خواهد گذشت..طبق طرح های موجود هدف چین رسیدن به 30 گیگاوات ظرفیت بادی بوده اما در هدف ترسیم شده جدید این عدد به 100 مگاوات ارتقا یافته است. ظرفیت خورشیدی نیز حداقل سه برابر ظرفیت تنظیم شده کنونی که سه گیگاوات است ترسیم شده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: کشور چین در حال طرح ریزی های لازم برای نیل به این هدف توسعه ای است و پیش بینی میشود که حداقل به 18درصد از 20 درصد تعیین شده خواهد رسید.
لازم به ذکر است در پایان سال 2007 ظرفیت خالص توربین های نصب شده بادی در این کشور به 6050 مگاوات رسید و حتی از هدف تعیین شده دولت این کشور که رسیدن به 5000 مگاوات تا پایان سال2010 بود تجاوز نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *